martes, 17 de marzo de 2015

Saliendo un poco de Collserola

De vez en cuanto hay que alejarse del confort que nos ofrecen el terreno conocido y los senderos recorridos una y otra vez para rodar por caminos ignotos. En este caso, el domingo 15/3/2015 nos acercamos con las BTTs hasta la zona de la Segarra y L'Anoia. Siendo sus dominios, es Marga quien se encarga de la crónica.

"A l'est de la Segarra, i sense moure'ns de l'altiplà del mateix nom, s'estén la ruta que vam seguir aquest passat diumenge amb les bicis.
Comencem a la Tallada, prop de Montmaneu. El camí s'estrena més aviat planer i ens duu cap a l'ermita de Palamós i passada aquesta seguim la pista que s'enfila cap a Montlleó. A Montlleó l'església que es conserva dempeus i les restes de les cases s'adossen a un turó (699 m), la calma i la nostàlgia albiren a la llunyania el trànsit constant de la nacional.
Avancem i baixem a la vall de la riera de Freixenet per tornar a remuntar fins a Altadill on aprofitem per recuperar forces.  Ens mantenim en cota i ens dirigim a Vergós Guerrejat, les seves cases s'arreceren al volt de la imponent casa senyorial tot resseguint el curs de la riera de Freixenet o de Vergós.
Sumem quilòmetres i el camí ondeja cap a un altre poble, una des les perles de la Segarra: la vila closa de Montfalcó Murallat. Un petit nucli que mereix una parada per descobrir les seves cases, el forn, la cisterna i quatre gats que ens donen la benvinguda, tot ben recollit dins les cuidades muralles. Montfalcó també marca punt de confluència de la riera de Vergós amb el riu Sió, que cursa una mica més al nord.
Passem més de mitja ruta i creuat el Sió, fem la pujada constant però agraïda fins a Pujalt, que com altres nuclis de la zona encara conserva portals de muralla i carrers coberts d'aire medieval. Saltem cap a l'Astor esquivant els molins de vent, creuant el pla de la Carbassa i el travessem pels seus carrers costeruts i assossegats.
Baixem cap al fondo de Balsereny, on trobem la font de Branques, que deixem enrere per tancar sortida ciclista arribant a Sant Guim i la Tallada de nou.
Ruta sense dificultat pel què fa el desnivell (1245m) que potser li falta algun corriol. Ara a la primavera però ens permetrà descobrir camps que verdegen, alzinars i les viles medievals de la Segarra més oriental al llarg dels seus 55 km."
Y el próximo fin de semana: más.